:) MUHASABAH LILLAH (: Harta yang paling menguntungkan ialah SABAR
Teman yang paling akrab adalah AMAL
Pengawal peribadi yang paling waspada adalah DIAM
Bahasa yang paling manis ialah SENYUM
Dan ibadah yang paling indah tentunya KHUSYUK

Mereka baik hati^^

20130312

CIkgu oh cikgu

Salam.

A B C AKU

"Weh tadi kau siap tak homework yang Siti bagi?"
"Yang mana eh? Yang qualitative analysis eh"
" Ha yang tu laa"
"Haa dah dah. Kau dah siap?" B tanya C

"Sape Siti?."
"Tu cikgu kimia kesayangan kau tu laa" 
C tarik muka kelat. " Oh. Dah". 
C jawab pastu terus bla dari situ.

Aku yang ada kat situ diam je tak cakap apa.

Aku ingat lagi. Aku pernah borak dengan C dulu. Aku tanya dia asal dia baik sangat panggil 'diorang' dengan panggilan cikgu walaupun kat belakang 'diorang'.

Dan C pun jawab.

"Aku rasa macam kurang ajar. Ilmu yang 'diorang' bagi, aku ambik. Score exam aku nak. Tapi tak hormat diorang walaupun kat belakang 'diorang.' Yelah, even cuma gelaran tapi aku rasa sangat kurang ajar. As if cakap pasal kawan kita walhal orang yang menyampaikan ilmu kat kita tu. Maybe kita boleh terima ilmu yang diorang bagi tu dengan senang, tapi kadang bila nak exam pernah tak kita rasa susah sangat nak dapat jawapan, n paling terkilan, seolah2 Allah hijab mata daripada nampak jawapan yang betul walaupun soalan tu senang. Tu antara tanda2 Allah tak memberkati ilmu yang kita dapat. Aku taknak macam tu."

Dan C memang seorang yang berjaya dalam pelajaran.

Aku rasa macam kena panah petir. Tobat tak buat lagi dah. Ampunkan saya cikgu.

#Selamat menghadapi peperiksaan ^_^


2 comments:

Simply Simple Person said...

Betol3... sukati diorang jep.. haish! tapi ni betul terjadi ke dekat skola ni? (angkat kening dua2 2x)

Inni Akhafullah said...

hukhuk. ada jak bahh

Potpet potpet