:) MUHASABAH LILLAH (: Harta yang paling menguntungkan ialah SABAR
Teman yang paling akrab adalah AMAL
Pengawal peribadi yang paling waspada adalah DIAM
Bahasa yang paling manis ialah SENYUM
Dan ibadah yang paling indah tentunya KHUSYUK

Mereka baik hati^^

20121229

Plan.

Bismillah.

 “Dan Mereka Merancang(tipu daya),Allah juga merancang(membalas tipu daya),Dan ALLAH sebaik-baik Perancang(membalas tipu daya)” [3:54]

 Semalam ada borak dengan ummi. Pasal lepas SPM nanti nak sambung kat mana.
So perancangannya begini:

Score trial -->
UTP (scholar la yang pasti) -->
Degree in Chemical Engineering -->
Sambung Masters oversea (mintak scholarship dekat Petronas. walau!)

Hoho. Aku suka pkir pasal benda2 macamni. Sebab nanti aku akan semangat nak belajar. Sebab dah ada hala tuju laluan (walaupun belum pasti). hohkejeaddmathpuntaksiaplagi-,- 

Maka, untuk mencapai apa yang sudah dirancang, maka saya mesti belajar dengan bersungguh-sungguh dan berusaha untuk score trialspm dan spm 2013 dengan jayanya. In sha Allah. *macam ikrar lah pulak*

Tapi perlu sentiasa beringat, kita merancang, Allah juga merancang. Dan Allah sebaik2 perancang. Aku kena prepare dengan segala takdir Allah yang mendatang. Jika ditakdirkan aku terkandas di tengah jalan, aku kena redha. Everything happens for reason.

Begitu juga dengan anda yang sedang membaca. Jika pernah sesuatu yang anda rancangkan tidak menjadi, have faith. Believe in Him. Sesuatu yang lebih baik sedang menanti anda. Weehuuu~

Ok lah, nak bersiap. Angah ajak gi Twins of Faith. Dapat tiket free. Alhamdulillah dapat peluang.

Semoga Allah redha.

Salam alaik.




No comments:

Potpet potpet