:) MUHASABAH LILLAH (: Harta yang paling menguntungkan ialah SABAR
Teman yang paling akrab adalah AMAL
Pengawal peribadi yang paling waspada adalah DIAM
Bahasa yang paling manis ialah SENYUM
Dan ibadah yang paling indah tentunya KHUSYUK

Mereka baik hati^^

20120917

Sabarlah duhai hati.

Aku kena belajar melepaskan. 
Takde satu benda pun yang ada kat atas muka bumi ni aku yang punya. 
Takde.
Semua DIA yang punya.
DIA.

Entah kenapa malam ni terasa nak 'bersyahdu' seketika.
Rasa kabut sangat fikiran ni.
Allah.
Bantu aku.
Macam-macam dalam kepala aku ni.

Tiba-tiba teringat entry dekat blog Dhira pasal 'tu'
Betul juga apa yang dia tulis tu.
Kalau dia boleh, kenapa aku tidak.
Kuatkan aku Allah.
:'(
'Sabarlah, sikit saja lagi. Kalau kau usaha, iltizam dan doa, tinggal tawakkal lillahi taala je
Sampai masanya tu nanti tak kemana punya.'
-PersonalRant-

Lawan nafsu tu.
Nafs mean self.
Its urself.
Fight nafsu is equal to fight urself. 
Inside out.
Bukan benda senang tu.
Sebab tulah orang yang comel dan hebat ialah orang yang berjaya lawan nafs mereka.
Aku nak jadi comel dan hebat seperti itu.
Go through the bitterness of bitter to get sweetness of so much sweet after this.

Get le picture?

Dahlah-2, amende tah syahdu pepagi celik cenggini.
Kekanak betul aku ni.
Biasa tu biasa enambelas baru.
Awetmuda lah katakan.
uhukk.

Ok ni post gegedik sesaje je.
Dah baca tu dah.
Take le good, leave le bad.
Get my points?
Good.

Till then.
Salam alaik.

p/s: Pidato jumaat ni haa, do pray for me. 
Tu pun kalau nak.
Dah ilalliqa'



No comments:

Potpet potpet