:) MUHASABAH LILLAH (: Harta yang paling menguntungkan ialah SABAR
Teman yang paling akrab adalah AMAL
Pengawal peribadi yang paling waspada adalah DIAM
Bahasa yang paling manis ialah SENYUM
Dan ibadah yang paling indah tentunya KHUSYUK

Mereka baik hati^^

20120530

Everything happen for reasons.

Salam.
Tadi bukak group debat arab smkamh. Tahu ah tu bekas sekolah aku je tapi selalu lah jugak usha2. huhu.
Kawan2 aku, Ili ngan Husna dapat gi debat Uia. Untunglah diorang. AKu nak pergi tahun ni but for bm lahh. Tapi sekolah tak bagi. kfine ah fine.

Maka hati kecilku pun terdetik lah
Kalau aku tak pindah, mesti aku pun pergi jugak.
Ni hati jeles nama diaaa. Yelaaa, sape tak jeles. AKu sepatutnya pelapis for debat arab what. Tapi bila pkir2 balik, tak elok kan berkalau2.
Everything happen for reasons.
Kalau aku tak pindah, aku tak dapat jumpa kawan2 yang baik, yang hargai aku macam Haifa, Ila, Atikah, Hana, Najwa, Nabilah n ramai lagi. And for that, aku bersyukur aku pindah.

Kalau aku tak pindah, aku takde bulatan gumbira aku sendiri, tak dapat jumpa ukhti yang super osem macam KAyien, KSaidah, KIzfa and ramai lagi. And for that, aku bersyukur aku pindah.

Kalau aku tak pindah, aku tak reti menghargai masa, menghargai everything yang dikurniakan untuk aku, aku tak reti faham frasa man jadda wajada. And for that, aku bersyukur aku pindah.

Kalau aku tak pindah, aku tak merasa pegi sekolah bawak fon, makan free dan yang sama waktu dengannya.And for that, aku bersyukur aku pindah.

ANd

Kalau aku pindah, aku terlepas peluang gi debat arab Uia, my dream for so long. And for that, aku cuba untuk redha.

Kalau aku pindah, aku berpisah ngan besfren aku, Fatin, Atiqah, Madi, Zati and ramai lagi. And for that, aku cuba untuk redha.

Kalau aku pindah, aku tak merasa ada junior, ada adik dorm, ada junior f1, ada jamuan dorm, ada aktiviti2 srikandi semua tu. And for that, aku cuba untuk redha.

See, everything happen for reasons.Setiap yang terjadi ada hikmahnya. Berhenti mengluh dan mula mencari hikmah tersebut.

May Allah bless.
Salam 'alaik

300512
Rumah yang terchenta.

Potpet potpet